søndag den 11. august 2013

CLEVELAND, MINNESOTA


SÅ ER JEG HER ENDELIG! Eller det vil sige, nu har jeg været her i en uge. Jeg ankom lørdag klokken 12 i Minneapolis lufthavn. Der stod min værtsfamilie og tog imod en Jens, som ikke havde sovet i 30 timer. Jeg er imponeret over, at de kunne genkende mig! :-) Nå men min familie havde lavet et skilt med et dansk flag, hvor på der stod "Velkommen Jens". Det var så sødt, og deres smilende ansigter gjorde, at jeg allerede fra start følte mig velkommen. Da de havde hentet mig, kørte vi hen et sted og spiste, og bagefter besøgte vi Minnesota's største slikbutik. Jeg halvsov lidt gennem alle disse oplevelser, men det var stadig den perfekte velkomst. Da jeg ankom til mit nye hus her i Cleveland, gik jeg i seng og sov 15 timer.

Den seneste uge har været fantastisk. Min værtsbror Alex tog mig ud til en gunclub, hvor vi skød lerduer. De syntes alle, at det var meget sjovt, at jeg aldrig havde skudt før. Især da jeg skød 14 ud af 25 lerduer, hvilket de alle var meget imponerede over. Jeg ramte også en lille kugle på 20 meters afstand med en riffel, hvilket jeg personligt synes er ret sejt! ;) En anden af dagene tog min værtsfar, Paul, mig ud for at fiske. Jeg tror aldrig, jeg har oplevet en stilhed som den, der var ude på søen. Vi var den eneste båd ude på søen, og det eneste, man kunne høre, var fuglesang og fiskenes plasken i vandet. Det var en meget stor oplevelse for mig, og det gjorde da også lige oplevelsen lidt større, at jeg fik fanget otte fisk. De var dog alle for små, så vi smed dem ud igen. Men det behøves vi jo ikke at sige til nogen...

I går var jeg så i det berømte Mall of America. Mall of America er USA's største Mall og tro mig, det er gigantisk! Ikke nok med at der er over 500 butikker (Forever 21 og Urban Outfitters var der begge, oh yes) så er der også en stor forlystelsespark midt inde i centret og et gigantisk akvarium. Jeg kan på ingen måde beskrive, hvor storslået det var. Anyway vi gik rundt i Mall of America hele dagen og shoppede, og til sidst fik jeg også lige prøvet den sjoveste rutsjebane ever! Det var en af de vildeste oplevelser, jeg nogensinde har prøvet! Om aftenen var jeg over til bonfire med nogle andre unge fra Cleveland. Alle mennesker i denne her by er søde og åbne, og de vil alle vide ting om Danmark. Jeg bliver til tider spurgt meget underlige spørgsmål såsom "Do you have burgers in Denmark?" "Do you know what a hotdog is?" osv. Men jeg synes, det er enormt underholdende at svare på alle disse spørgsmål. Alle er også imponerede over alle de sprog, jeg kan. De vil altid høre mig sige ting på dansk, så tysk og til sidst engelsk. Det er virkelig underholdende at få dem til at sige visse danske ord! :-)

Min skole starter først den 4. september, så jeg har massere af sommerferie endnu. Jeg skal dog allerede begynde til Cross Country på mandag, hvilket jeg tror, min krop har godt af efter alt den amerikanske mad, jeg har fået.... Alt i alt går alting godt her i Cleveland. Jeg kunne ikke have ønsket for en bedre familie, og jeg kunne ikke have ønsket for en bedre by!
Min værtsfamilie henter mig i lufthavnen med skilt og det hele!

 Området hvor jeg bor, kornmarker så langt øjet rækker ;)
 Ude på løbetur om aftenen
 Forlystelsesparken inde i Mall of America!
 I en Minnesota shop :)
 Oppe i den vilde rutsjebane
 SHOPPING!
Fair (market) i Saint Peter

LOVE FROM MINNESOTA

2 kommentarer:

  1. aarhhh det ser så godt ud skat!!!!! er mega misundelig!

    SvarSlet
  2. det her sted er perfekt basse! det eneste, der dog mangler, er dig. Du er savnet!<3

    SvarSlet