torsdag den 29. august 2013

Settling down

Så har jeg været i Cleveland i snart fire uger. Det er utroligt, så hurtigt tiden går, når man har det sjovt. Disse fire uger har været de mest begivenhedsrige i hele mit liv. Jeg går træt og glad i seng hver aften, hvilket fortæller mig, at jeg får oplevet en del.

Først og fremmest er jeg begyndt til Cross Country. Hver eneste dag træner jeg med mit hold i to timer. Vi løber alt fra mellem 5 til 10 km, strækker ud og styrketræner. Ikke nok med det, så er det oven i købet 37 grader varmt i Minnesota her for tiden. Lovely! For en uges tid siden var jeg på en camp med mit Cross Country hold. Vi løb to gange om dagen (det var hårdt, ja) og ellers hyggede vi bare med swimmingpool, kickball (baseball med føderne) og kortspil. Det var en super hyggeligt camp, lige indtil vi om morgenen til torsdag vågner op i vores telte flydende på 15 centimeters vand. Alt var vådt, og mine klipklapper var endda blevet taget af vandmasserne ind i skoven og væk for altid. Rest in peace klipklapper! :( Men udover det var det en fantastisk oplevelse, som jeg ikke lige glemmer foreløbigt.

I søndags var jeg til housewarming hos min ældste værtsbror Derek og hans kæreste. Hans kæreste kommer oprindeligt fra Cambodja, og hun havde taget hele familien med. Det var fuldstændig ligesom at være tilbage i Kina igen. Hele familien vimsede rundt og servicerede os med lækker mad, og der var ikke noget med ikke at spise ALT maden. Jeg gik bestemt ikke sulten i seng den dag! ;) Anyway det var en kanon oplevelse at møde den del af familien og smage noget andet end burgere og hotdogs...

Jeg har ingen ide om, hvad jeg mere skal skrive. Jeg nyder det sidste sommer her i Minnesota, for i følge dem falder temperaturen i Minnesota fra 37 grader til 0 grader på en uge. Så om ikke så længe står den måske på uldtrøjer og lange bukser. I går fik jeg mit skema, som dog ikke er mit faste skema. Men jeg skal have English, US history, Math, Chemistry, Study Hall, Band (oh yes, min skole er berømt for deres band, så selvfølgelig joiner jeg) og sådan noget business halløj, som jeg er meget skeptisk overfor.  Men jeg har fået at vide, at jeg kan prøve disse fag, og så kan jeg ændre det, hvis det ikke fungerer...

Jeg har det dejligt! Folk er stadig søde, og jeg vænner mig mere og mere til det noget mere "landlige" miljø her i Cleveland. Man lærer ligesom efterhånden, hvad man skal sige, og ikke mindst hvad man ikke skal sige. ALDRIG tal grimt om Taylor Swift (hvilket er pænt svært for mig ikke at gøre), country musik er top dollar, at løbe otte km om morgenen er super sjovt osv... Desuden har de en anden accent her i MN. Deres A'er er flade og lange, så de har til tider svært ved at forstå mig og mit engelsk. Jeg kæmper en hård kamp for at repræsentere Danmark, men alle tror alligevel, jeg er enten englænder eller tysker. Jeg tror, det er de eneste lande, de kender i Europa! ;)

 Snow cones -meget populære her in the US
Dejligt at vågne op midt i dette...

Bonfire med smores (ristede skumfiduser med kiks og chokolade)

The cross country t-shirt I made, som jeg så efterfølgende ødelagde...

KUN 22 KR FOR BEN&JERRY'S, JEG FORLADER ALDRIG DET HER STED <3

Min hund og mig :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar